När man väntar

Ännu en helg är till ända. Det fanns en del planer men de blev inte mer än just planer. Mycket beroende på att E varit/är febrig och trött. Jag började ana ugglor i mossen igår när hon var hålögd och trött och kändes lite varm. Och när termometern visade på lite feber så blev jag än mer fundersam. Men när hon började nysa och hosta började jag tvivla, men så idag så såg jag det jag mer eller mindre har väntat på nu sedan oktober någon gång, prickar. Lilla fröken har med hög sannolikhet fått vattkoppor. Det har gått på dagis sedan mitten av oktober, men inte förrän nu har hon blivit smittad. Men så har det inte heller varit någon epidemi utan det har varit ett barn varannan, var tredje vecka som insjuknat. Och nu som sagt var E. Jag var ju inne på att vaccinera henne men då man inte riktigt vet vad som händer om ca 30 år om/när vaccinationen går ut så har det varit svårt att komma till beslut. Och hjälp med beslutet har jag inte fått från A heller. Hur som, nu tycks hon ha fått det och jag hoppas verkligen att jag inte kommer att behöva ångra det. Samtidigt så är det ju skönt att få det avklarat. Något som nu oroar mig är att Lillasyster smittats och blir dålig. Det bästa vore ju om hon fick det men att det inte blev så jobbigt för henne (heller). Usch, jag vet att det oftast inte blir så farligt men det kan bli allvarliga konsekvenser av det, även för helt ”vanliga” och ”friska” barn.

Dagen idag har varit mindre kul. E har varit allmänt ur form och Lillasyster har varit enormt kinkig och trött då hon knappt sovit något idag. Och som grädden på moset har jag haft ont i ryggen och huvud och varit supertrött. Och så pms på det. Vad underbart det är just nu att vara jag! A åkte i alla fall iväg med Lillasyster till dina föräldrar medan jag och E stannade hemma och tog det lugnt. Stackaren är inte pigg alls.

Kommentera

