Åter igen

Mannen i huset är åter hemma efter tre dagar på tjänsteresa. Vi satt och åt middag när han kom hem och två trötta små flickor fick plötsligt en massa ny energi och allt gnäll (ok, bara den minsta gnällde) byttes mot högljudda skratt och bus. Och mamman i huset? Hennes reaktion? Den var positiv även den. På senare tid har mycket känts som det gått på slentrian och jag har inte orkat, brytt mig eller velat tänka/fundera på det här med känslor, men efter att ha varit ifrån varandra dessa två nätter så är det lätt att konstatera att trots allt som upptar min hjärna och mitt liv, trots att det kanske rullar på i samma hjulspår, trots att omställningen från tre till fyra var större än jag hade väntat mig och trots att det är mängder av saker jag stört mig på på senare tid så älskar jag verkligen den här mannen! Han gör mig komplett. Och ärligt talat, hade jag inte honom, vem skulle jag då störa mig på? 😉

2 thoughts on “Åter igen

  1. Så sant så. Känner lite likadant nu när vi blivit tre. Allt fokus från oss båda är på vår lille kille och vi glömmer nästan av varandra,men visst älskar vi varandra fortfarande.Du är nog inte ensam om att känna så. Det blir inte så mycket romantic direct för tillfället men vi är nog båda för trötta. Ibland kan man vara rädd för att tappa bort varandra men vår relation är såpass stark så den klarar detta också.

    1. Det gäller ju att ta sig tiden att finna lusten. Det är alltför många som tappat bort varandra under småbarnsåldern även om förhållandet har varit enormt starkt innan barnen

Kommentera

