Yipikayey

…eller vad man nu ska säga efter att som nu, vid sjutiden på morgonen ha varit vaken i bortåt tre och en halv timme. Först så var det Llillasyster som vaknade. Jag fick henne att somna om. Jag gick på toa. Hörde henne hosta. När jag kom tillbaka sken hon upp som en sol. Och sedan började de, försöken att få henne att somna om. Vid sex lyckades jag. Men då hade E vaknat av Lillasysters skrik och var nu så klarvaken att hon inte kunde sova. Så nu sitter jag här i soffan, lyssnar på vinden som kyler ner huset, fryser under ett tjockt täcke och tittar på en Barbiefilm på tv med E:s huvud liggandes i mitt knä. Mysigt! Men samtidigt, jisses vad jag vill sova! Någon som vill byta med mig? Någon?

Kommentera

