Käre Tomten

Nu vet jag att julen är över men jag skickar dig ändå en önskelista. Kanske kan du hjälpa mig att uppfylla i alla fall någon av önskningarna under nästa år? Jag har inte rangordnat överhuvudtaget utan det är bara att ta den som den är. Så här kommer min lista på några saker som jag önskar mig:

  1. Två kaniner med stor utebur
  2. En resa nu innan jag börjar jobba igen. Gärna någonstans där det är varmt och gott, men även någonstans i fjällen fungerar bra
  3. Att min återgång till arbetet går bra och att jag kommer att trivas som fisken i vattnet
  4. Att några vi känner gifter sig under året som kommer och bjuder oss på bröllop
  5. Renovering av vårt sovrum
  6. Renovering av vårt tv-rum
  7. En spa-vistelse
  8. Ett biobesök med tillhörande restaurangbesök
  9. Att jag hittar en köpare till min bil som för tillfället står i garaget, avställd

Och så självklart, viktigaste av allt, att jag och de jag håller kär och tycker om ska hålla oss friska och krya.

Och Tomten, om jag får så vill jag lämna en önskning till. Det är för en väns vägnar. En vän och hennes mans. Jag önskar att deras motgångar nu ska vara slut och att de innan nästa år är slut ska ha fått det de så länge har längtat och drömt om. Kan du hjälpa dom att få det? Snälla?

One thought on “Käre Tomten

Kommentera

