Matkasse

Jag har ofta svårt att komma på vad som ska bjudas till middagen och därför tycker jag det är skönt med att få dessa färdiga matkassar hemlevererade. Nu under hösten har vi haft Linas matkasse och jag har inte känt mig helt nöjd. Mycket får man ha själv hemma. Och recepten har varit, jag vet inte riktigt… Tråkiga? I måndags fick vi den senaste leveransen. Innan hade jag fått mail om att en av rätterna skulle vara pyttipanna och det är ju gott och bra. Det vi fick levererat var en påse med färdigpackad palsternacka och morot (med tillsatser), potatis jag fick hacka själv, persilja, lök och kokt oxbringa. Alltså varför kunde de inte skicka hela morötter och palsternacka? Och kanske något annat än färdigkokt kött? Jag menar, jag beställer dessa kassar för att få bra mat. Inte halvfabrikat med massa tillsatser! Och dessutom, hade det inte blivit mer ekonomiskt riktigt för dom att skicka råa rotfrukter och kött som man själv fick tillreda från grunden?

Så efter jul kommer vi inte beställa några fler kassar från dom. Frågan är vilka vi ska beställa ifrån istället?

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/b96/40873917/files/2014/12/img_7140.jpg

3 thoughts on “Matkasse

  1. Vi har Årstidernas vegetariska kasse och är supernöjda. 100% ekologiskt, alltid fräscha och ofta spännande råvaror. Oftast är det matlagning från grunden, någon enstaka gång har det kommit med tex färdiga nötburgare. Vi har en av deras fruktlådor oxå och är väldigt nöjda med den med. Hade Linas för några år sedan och håller med om att recepten var lite tråkiga.

    1. Jag var inne och kollade på dom men kände instinktivt att de inte är något för oss då deras maträtter tar så pass lång tid att tillaga (30-45 min enligt hemsidan). Hade vi bara lagat till oss själva hade det varit en sak men som det är nu så kan det vara i mesta laget. Och om lite mer än ett år när både barnen börjat förskolan så skulle det inte fungera alls. Men hade vi haft äldre barn, eller barn som inte åt av vår mat så skulle det absolut varit intressant!

Kommentera

