Jag har insett att jag inte har så mycket vettigt att skriva om, även om det ibland dyker upp saker som jag tänker
”Detta ska jag komma ihåg att skriva om i bloggen så fort jag får tid!”
Men så fort jag får tid står det still i huvudet på mig och det blir inget vettigt av det hela. Och just de senaste dagarna har det varit svårt med just tiden. Lillasyster har inte varit sig själv riktigt och varit väldigt krävande, troligtvis pga förkylningen som hon haft nu några dagar. Natten till igår sov jag tex sammanlagt i 3,5-4 timmar varav det längsta sammanhängande jag sov var runt 45-60 minuter vid ett tillfälle. Och då var det för att jag hade gett upp om att få ligga ner och bullat upp oss i soffan med amningskudde, kuddar och täcken så att jag skulle få vila lite, sittande.

Idag har det i alla fall varit mycket bättre och idag lyckades jag till och med sova en liten stund på dagen samtidigt som Lillasyster sov (efter många om och men och en massa strul) och E var på förskolan. Men när det var dags för att hämta henne kände jag att jag inte skulle orka aktivera henne och jag skulle absolut inte orka med något tjaffs, så det fick bli till att köpa julklappar istället. Det bästa jag hittade var dessa som kommer vara från barnen till sin farmor och farfar

IMG_7016.PNG

IMG_7017.PNG

Det skulle varit super att ge en till deras mormor men dels så hade dom inte någon sådan inne och dels skulle det inte vara någon idé med tanke på hur dålig mammas svenska tyvärr är. När jag såg dom tänkte jag hur bra de skulle varit när vi skulle berätta att vi var gravida. Lite roligt sätt att berätta det på, tycker jag

Kvällen avslutades med lite glögg. Jag är verkligen anti Per Moberg och får rysningar av obehag när jag ser honom, men när jag fick se ”hans” glögg i affären var jag tvungen att köpa och testa, och det är jag idag verkligen glad för, det var supergott! Så nu har jag lyckats få en ny favorit. Och etiketten gillar jag också. Men Per… Nej, där har jag inte ångrat mig!

IMG_7015.JPG

Kommentera

