Stackars liten

Igår blev Lillasyster fem månader och det ”firades” med BVC-besök med femmånaderskontroll och vaccination. Själva vaccinationen gick bättre än förväntat, visst blev hon ledsen och grät men det gick snabbt över och snart så var hon solsken igen. Och allt var bra tills hon vaknade strax efter fyra i natt. Visst, hon var glad, och pratsam men hon var också som en kamin. Termometern visade att liten hade fått feber.

Idag har hon inte sovit mycket, så nu är det en mycket trött tjej (som slutligen slocknade med mitt bröst i munnen, et bröst jag inte vågar ta ur hennes mun för då vaknar hon) och febrig tjej jag har. Ikväll var det tänkt att jag skulle träffa mina kolleger på Liseberg för femkamp, men jag blir kvar här hemma. Jag vill verkligen inte lämna henne nu, inte när hon precis har börjat acceptera sin pappa allt bättre. Att vara sjuk och att då ta ifrån henne hennes bästa tröst, mitt bröst av så egoistisk skäl som att träffa kollegerna kan jag bara inte göra. Så nu håller vi tummarna för att hon snart blir bra igen!

One thought on “Stackars liten

  1. Stackars lilla gumman!

    Här är det dags för 1-års kontroll imorgon med vaccination också. Klarat oss utan feber hittills och bara ont vid sticken och rastlös så hoppas det inte blir värre denna gången.

Kommentera

