Jag har fått nog

Jag tycker att jag har haft nog av illamående och kräkningar för ett bra tag framöver. Det tycker tydligen inte min kropp. Inte vad det gäller illamående i alla fall. Idag hade vi tänkt äta på Ikea. Jag hade tänkt testa deras julbord men väl där så var jag inte ett dugg sugen på det. Istället valde jag en av deras ordinarie rätter, men när det ställdes på bordet var jag inte sugen på det heller. Snarare tvärtom. Frånvaron av matlusten gick snabbt över till illamående. Ett illamående som har kommit och gått hela kvällen. Vi får se om detta utvecklar sig till magsjuka eller om det bara stannar vid illamående. Kul är det i alla fall inte! Och magsjukan får gärna hålla sig borta för imorgon kommer rörmokaren och fixar rören till diskho och diskmaskin (som hittills har varit ett orosmoment för oss pga husets förra ägares idé om att han kunde fixa allt själv) plus installera den nya diskmaskinen. Att vara magsjuk och inte ha något vatten tror jag inte är någon hit… Så snälla, håll tummarna för att det inte blir något mer!

Kommentera

