En vändning

Dagen började mindre rolig med trött fyraåring som tog evigheter på sig att äta upp sin frukost och ännu längre tid att klä på sig. Mitt tålamod höll på att brista helt när bebisens morgontrötthet kom och hon började kinka och när hon vägrade komma till ro. Då bestämde jag mig för att nu skulle vi gå ut och gå och hade inte den stora fått på sig de kläder som jag hade plockat fram innan jag hade bytt blöja på den lilla så skulle hon få gå så som hon var klädd, dvs i pyjamas. När vi kom ut tillslut var vi alla ”rätt” klädda.

Vi hamnade på lekplatsen. Den lilla hade svårt att somna i vagnen, men precis när den rullade in där så slog hon ihop sina blå och sov.

Vi hade inte varit där länge förrän en annan av mammorna som har 15 timmars på dagiset dök upp med sina barn. De var på väg hem från biblioteket och vi pratade en stund medan barnen fick leka. Men sen var de tvungna att gå, men vi stannade kvar.

Det gick en stund när jag plötsligt hörde:

Är det inte du… Ni… döpte….

Jag vänder mig om och där står mamman till den pojke som döptes samtidigt som Lillasyster. Självklart var den lille med, liksom hans storebror. De var på väg till biblioteket. Vi pratade en bra stund innan de fortsatte till biblioteket. Men innan vi skiljdes åt frågade de om vi ville luncha med dom vid korvkiosken efter deras biblioteksbesök. Jag är inte den som säger nej till trevligt sällskap så lunch fick det bli på korvmojjen.

Medan de var iväg till biblioteket så ringde svärmor och vi bestämde att jag skulle åka dit med barnen på eftermiddagen så att den lilla ska lära sig vara med sin farmor. Det vore bra om man kunde lämna ifrån sig henne en stund för tex frisörbesök så att jag inte behöver ta tid från familjetiden på helgerna. Så när vi hade skilts åt så gick jag och tjejerna hem och tog bilen till deras farmor och farfar. E ville först inte åka dit, men väl där så var hon så glad. Och ännu gladare blev hon när vi fick tårtfika

Dagen avslutades med en mat från en japansk restaurang. Jag är inget stort fan av sushi men däremot japansk varm mat..

Så nu är en jättetrevlig dag tillända och jag har verkligen njutit av min absolut sista dag som 37 åring. Några minuter i tolv i natt blir jag 38. Gammal och gaggig…

Kommentera

