Ännu en helg, och vecka börjar närma sig mot sitt slut. En hektisk men i slutändan en mycket trevlig helg.

Igår innan dopet var allt kaotiskt vilket gjorde att Lillasyster sov knappt något på förmiddagen (och vaken över tre timmar på natten). På grund av det så var hon helt färdig när det var dags för själva ceremonin och var jätteledsen till en början. Men sen somnade hon och när det var dags för prästen att genomföra själva dopritualen med vattnet så vaknade hon och var enbart solsken.

Vid bjudningen efter ceremonin serverades det buffé (catering från Göteborgs restaurangskola) och till kaffet tårta (från David Bagare). Och alla verkade nöjda och belåtna. Dukningen med de små blomsterarrangemangen var jag supernöjd med och det var många som berömde mitt initiativ med att ha med duplo som barnen kunde leka med och papper och färgpennor så att de kunde måla. Uppskattat var även de kort jag hade lagt fram och som gästerna kunde skriva en liten hälsning till dopbarnet på. Maten var jättegod, liksom tårtorna. Tyvärr så missade jag (!) att fota under dagen! A bad sin kusin Arkitekten fota med ”stora” kameran men vi har inte hunnit ladda ner dom bilderna än så jag vet inte om vad han har fotat eller hur bra bilderna är. Men trevligt var det, och alla verkade vara nöjda. Fast det är klart, jag hann inte säga hejdå till alla för jag blev tvungen att köra mamma till tåget. Hon var på stationen 30 minuter innan tåget skulle gå, men hade hon fått bestämma hade vi åkt minst 30-40 minuter ännu tidigare…

En sak som var riktig underbart var att träffa min älskade systerson som länge var på fel väg här i livet och som för 1,5 år sedan var djupt nere i skiten. Jag har inte träffat honom på några år men den kille jag träffade nu är den killen jag alltid vetat att han egentligen är. Och idag så är han sambo och har ett nytt jobb

3 thoughts on “

Kommentera

