Frågan är

Häromdagen så höll vi på och diskuterade om att rensa i källaren och vi kom in på det som tar mest utrymme, barnens saker. Och då kom bebisens saker upp på tal. Hon är ju bara fyra månader men en del har redan hamnat där nere.

Dom säljer vi/ger till second hand! Eller..? För vi ska väl inte försöka få fler? Eller..?

Jag svarade det som jag har sagt nu ett tag, att nej, vi ska inte (försöka) skaffa fler. Jag känner att jag inte orkar som det är nu, jag börjar bli gammal och tre lär ju vara betydligt jobbigare än två med tanke på hur jobbigt det är med två. Men samtidigt, vi har ju våra embryon i frysen…

Så nej, vi ska inte försöka oss på fler. Särskilt inte så länge jag inte kan förstå mig själv i detta. Jag bär ju på en viss längtan. Men frågan är vad det är jag längtar efter. Att vara gravid? Knappast att jag vill vara illamående i nio månader till. Att föda? Visst vår barnmorska var suverän och Lillasysters födsel var helt fantastisk och något jag skulle vilja få uppleva på nytt, men likväl, barn innebär ju så mycket mer. Inte längtar jag efter att ha en bebis igen. Det räcker med den bebis vi har och ärligt talat så är jag inget Big fan Of bebisar. Så frågan är i så fall, vad är det jag suktar efter?

Kommentera

