Engagemang

En av pedagogerna på E’s avdelning på förskolan går i pension inom kort och istället för en blomma som snart dör så hade jag som förslag att hon skulle få en fotobok innehållandes bilder på barnen, teckningar och pyssel de gjort och kanske även någon rolig historia om något de har sagt eller gjort. På så vis skulle hon få ett bestående minne från hennes sista barn. Tyvärr så tycks inte förslaget fallit i god jord med tanke på att jag har fått in material till boken från tre barn/föräldrar och pengar från ytterligare två, plus E. Det är sammanlagt 15 barn på avdelningen. Från dessa/deras föräldrar har jag inte fått någon respons alls. Jag vet att det finns de som inte har råd med att ge en massa pengar, därför hade jag sagt att man gärna fick bidra med pengar till tryckningen av boken med valfri summa. Eventuella överskottspengar kunde läggas på en blomma. Så ingen behövde känna sig dum eller utanför pga det ekonomiska eller för att man av någon annan orsak inte ville bidra med pengar (tex principen att förskola/skola ska vara gratis). Så jag vet inte. Antingen så var inte mitt förslag så bra som jag själv tycker, eller så vill inte föräldrarna/barnen bidra med något över huvudtaget till presenten. I vilket fall så fick jag nu skicka ut information till samtliga om hur det låg till och att det inte blir något av planerna. De som lämnat pengar ska få tillbaka dom på måndag.

Det är ju så tråkigt att det blev så här!

Kommentera

