Älskade lilla barn

IMG_6541.JPG

3 thoughts on “Älskade lilla barn

  1. Man måste få ha sina svackor och känna sig less på allt. Jag förstår precis vad du menar. Själv är jag superless på att v ara gravid. Fast vi kämpat för att bli gravida med IVF så är jag less på at vara gravid. Har ibland skrivit någon uppgiven kommentar på facebook att nu får Lilleman titta ut (7 dagar kvar innan BF). Fick genast kommentarer om att jag aldrig hört någon som avskyr att vara gravid så mycket som du. Visst jag har nog gnällt lite på sista tiden, men jag trivs inte att känna mig tjock och smidig som en kylskåp. Lägg där till trötthet, håglöshet och lite lagom illamående samt dålig nattsömn. Hittade en del artiklar på nätet om att jag inte alls var ensam om att inte gilla vara gravid. Bara för att jag inte gillar att vara gravid så är det inte sagt att jag inte kommer älska mitt barn. Du är ingen dålig mamma bara för att du är lite nere. Det är väl inte så konstigt om du känner dig lite less på att gå hemma när barnen varit sjuka. Fullt förståeligt. Man kan sakna vuxenprat. Går själv hemma och gjort det en månad nu och är less på det med.

    1. Jag gillade inte heller att vara gravid så jag vet precis vad du menar! Det är så lätt för vissa att dömma och tyvärr så är åtminstone jag expert på att ta åt mig av deras kommentarer medan det är desto svårare att ta till sig av dom som försöker stötta en. Samtidigt så är det ju så sanslöst skönt att veta att man är inte ensam om att känna så.

      Och till ditt stöd så kan jag säga att de alla flesta känner sig nog rätt färdiga med att vara gravida de sista veckorna. Då vill man bara ha ut det där lilla livet man har burit på i nio månader. Man vill lära känna den nya familjemedlemmen, man vill veta vad det är för någon liten person, med vilken personlighet och humör och utseende denne har. Då vill man inte längre ha den där, gömd.

      Hoppas nu att ni inte behöver vänta så länge till på er bebis! Och hoppas att förlossningen går bra för er! Hojta till när det är dags, antingen här eller i tråden! Kram

  2. Måste bara säga hej till dig, Bolltjej!! Roligt att se dig 🙂 Kika in i tråden och lämna ett avtryck om du vill.. Kram
    Maramina: kram till dig också såklart ❤

Kommentera

