I-lands bekymmer

Imorgon så är det dags att fira A och att han fyllt 40. Jag har beställt mat och fixat och donat (än finns det mycket kvar att göra). Och så har återbuden börjat droppa in. Det kändes som om vi skulle bli få när jag bara beställde 18 portioner till buffén. Nu efter alla återbud så ser det ut som om vi bara blir 9 eller 10 personer. Vi funderade på att ställa in allt, men med tanke på maten måste betalas i vilket fall som helst så kör vi på. Men det känns snopet. Och som ett antiklimax. Men man kan ju inte påverka diverse sjukdomar…

2 thoughts on “I-lands bekymmer

  1. Så tråkigt med flera återbud i sista stunden! Du skrev ju ett inlägg tidigare om festen men det blev inte av att jag kommenterade då. Det är naturligt tror jag att man rannsakar och ifrågasätter sig själv när många inte kan komma, men jag tror inte du eller ni hade kunnat göra något annorlunda utan att ni har maximal otur med datumet! (Så att många tyvärr hade grejer inbokat redan som inte gick att ändra). Nu verkar det verkligen vara smittotider dessutom, därav återbuden, jag känner flera som fått magsjuka t.ex. Men trots att det kanske inte blir den slags fest ni tänkt er tror jag att det blir väldigt bra ändå! Det kommer finnas flera människor där som verkligen vill och KAN fira med er och som sett fram emot detta sedan inbjudan kom, och tillsammans kommer ni göra att det blir en minnesvärd kväll!

    1. Jag trodde nog egentligen aldrig något annat än att folk verkligen hade annat planerat, vi var ju lite sent ute och att återbuden verkligen var pga sjukdom. Men likväl så hade det varit kul att ”ge” A en riktig hejdundrande 40 årsfest. Nu blev det ju bra ändå och både liten som stor verkade trivas och ha det skoj. 🙂

Kommentera

