Barnkläder

Något som jag slås av varje höst är att det alltid känns så tidigt när jag upptäcker att det är dags för att se över vinterkläderna till E, samtidigt som allt börjar ta slut i affärerna. Idag åkte jag runt i halva Göteborg bara för att hitta overall i rätt färg och rätt storlek. Tillslut hittade jag en! Visst hade jag kunnat köpa någon annan overall men just denna brukar få bra omdöme i olika tester och just den affärskedjan har ett drive på 25% rabatt på ytterkläder så det var bra tillfälle att passa på. Särskilt som de redan innan rabatten är rätt prisvärda!

På tal om kläder, jag har precis rensat ur E:s garderob på kläder hon vuxit ur och insåg att det fanns inte mycket kvar. Så nu har det införskaffats en del kläder i stl 110/116 men det behöver fortfarande fyllas på. Det jobbiga med det, förutom kostnaden, är att vi inte alltid har samma smak plus att hon inte är så värst förtjust i shopping. Hur gör man då? Visst, postorder fungerar ju, men jag vill gärna klämma och känna på det jag köper och jag är lite bekväm av mig och tycker att det är jobbigt med returer.

När jag ändå är inne på shopping och prisvärt måste jag berätta om det fynd jag gjorde idag. I en lokal köp-och-sälj-grupp på Facebook som jag är med i så var det en tjej som ville sälja en sprillans ny skötväska av märket Skip hop för 350. Det är inte ofta jag prutar men nu ville jag göra det. Väskan föll mig i smaken, men vi har ju redan en så det var inget jag kände att jag måste ha, så jag erbjöd 250kr. Säljaren tyckte att det var alldeles för lågt och gav ett motbud på 300kr.

Synd! Då får det vara skrev jag då. Det gick två minuter och sedan hade hon accepterat budet 🙂 Så nu har jag en ny och fin skötväska och jag har fått fynda lite, väskoman som jag är

IMG_6357.JPG

Kommentera

