Varför

…väljer man att ställa sin bil i p-rutan bredvid en annan bil när det finns mängder av lediga rutor både närmare och längre ifrån ingången? Jag tror banne mig att det aldrig slår fel, inte idag heller. Jag och mina flickor var och åt på Ikea och för att äta middag (E:s favoritställe att äta på) och för att slippa vara rädd om att komma åt andra bilar så valde jag att ställa bilen i en helt tom rad en bit ifrån ingången. Det fanns tomma rader både närmare och längre ifrån. Men lik förbannat så står det en bil, en stor SUV i rutan bredvid när vi kommer tillbaka till bilen. Och trångt har föraren ställt den, knappt så att jag kommer in i bilen, än mindre att jag får in babyskyddet. Så jag får köra ut bilen en bit för att få in Lillasyster i bilen… Roligt värre när regnet öser ner… Hade det inte varit för just regnet så skulle jag tagit kort på det hela, men nu ville jag bara få in barnen i bilen så fort som det bara var möjligt. Men nu är frågan VARFÖR parkerar man så? Kan man inte köra bil och behöver en annan bil som markör för att överhuvudtaget kunna parkera? Eller är man bara allmänt dum i huvudet?

Kommentera

