Ensamma

Tidigt imorse packade A och E bilen och åkte till båten och två dagars segling. Kvar här hemma är jag och Lillasyster. Förkylda. Och jag är dessutom febrig. Undrar hur många det är som går och är förkylda nu? Jag tror att vi är många.

Jag är en sådan där person som älskar loppisar av olika slag. Idag skulle det varit två loppisar inom promenadavstånd från oss men med min förkylning och feber så fick jag hoppa över dessa. Särskilt den ena, barnloppisen skulle jag velat besöka. Nu har ju både mina tjejer mycket kläder men det är ju alltid lika kul att fynda fina saker till dom. Dessutom så hade jag hört att det skulle finnas en Babybjörnsele där. En med midjebälte vilket är vad jag önskar mig. Vi har en Ergo-sele men Lillasyster avskyr den. Jag har funderat på sjal men med den sele som vi har så tycks hon få panik när det sitter åt så, och dessutom så kan hon inte sträcka på benen (eller sparka med dom) i den, vilket jag tror är en orsak till hennes ilska, och därför tror jag att en Babybjörn skulle vara bättre. Jag fick låna en Babybjörn till E när hon var liten och både hon, jag och A älskade den. Den skulle verkligen underlätta enormt om vi hade en och hon gillade den!

Nu vet jag att vi har en enklare variant av Babybjörns selar någonstans, men jag kan verkligen inte hitta den! Jag har letat överallt, men utan resultat. Jag antar att A har städat undan den och lagt den på samma bra plats som han har lagt musikmobilen till spjälsängen och mottagaren till babyvakten… Han har nämligen städat i källaren och nu kan jag inte hitta någonting. Men vi börjar få städat i källaren 😉

Kommentera

