Bajs, bajs, ännu mera bajs. Och så en spya

Jag måste säga att vi har tur med Lillasysters tider. Ofta somnar hon för natten någon gång mellan halv nio och tio och sover sedan till halv fem, fem. Då ammar jag henne och så sover vi lite till. Fram till halv nio ungefär så växlar vi mellan sova och amma. Nu när A jobbar och nu när E börjar förskolan igen kommer detta ändras, men jag inser ju hur lyckosam jag är som fått det så här! Jag inser också (än en gång) hur enkelt det hade varit om E hade varit större och hade klarat sig själv med håret (hon är ju så långhårig så hennes hår måste sättas upp).

I vilket fall så sov Lillasyster idag fram till strax innan fem då det var dags för henne att äta. När hon hade ätit klart och blöjan var bytt så anade jag att det var lite på G i magen på henne, dels på grund av att hon sov väldigt oroligt, dels för att magen mullrade så enormt. Men det blev inget mer med det, vi somnade. Strax innan sju väckte hon mig och jag förstod på lukten att det var dags för blöjbyte. Sagt och gjort, blöjbyte och så amning. Precis när jag skulle sätta mig mer i soffan för att mata henne hostade hon till och så kräktes hon. I mängder. Både hon och jag var helt nerspydda. Det var bara att ställa sig i duschen för oss. Där bajsade hon ännu mer. Efter duschen trodde vi (A fick rycka in och hjälpa mig i kaoset) fyra gånger att hon hade bajsat klart. Lika många gånger fick Lillasyster ny blöja. Det är ett under hur så mycket kräks och bajs får plats i en så lite människa!

Och mitt i detta kräks- och bajskaos så känner jag mig ändå så enormt lycklig. Lycklig över min lilla familj, mina två fina flickor och hur bra de är. Lycklig och tacksam för mitt liv. Tänk att lilla jag har blivit så lyckligt lottad!

Kommentera

