Sömn är överskattat

Eller inte. Natten till idag har jag sovit 45-60 minuter i taget och däremellan ammat lika länge… Lillasyster har fortsatt med det under dagen så det har inte blivit så värst mycket sömn här. Däremellan har hon även gråtit mycket, hon som hittills har gråtit när blöjan varit full och hon varit hungrig. Hungrig verkar hon inte ha varit då hon inte velat ha flaska och inte heller visat några av sina andra tecken på att hon vill ha mat. Så det är väldigt tydligt att något inte är som det ska. Dessutom så har hon börjat acceptera napp… Är det en bortbyting vi har fått?

På grund av detta, och min enorma trötthet (pga sömnbristen) så har jag varit osäker hela dagen på om jag skulle följa med på den fest vi var bjudna på, men tillslut så kände jag att jag skulle orka en liten stund i alla fall. Det var skönt att komma iväg lite, även om vi fick ta och åka hem tidigt. När jag körde hemåt kände jag hur i rättan tid det hade varit, en eller två timmar senare skulle jag inte varit en bra förare!

Nu sitter jag här i soffan, ögonen går i kors av trötthet, magen kurrar och Lillasyster ligger vid mitt bröst och äter glupskt. Jag hoppas på bättre sömn inatt, annars så blir det väldigt jobbigt imorgon, med tanke på att jag idag varit så trött att jag stundvis bara har gråtit. Det känns som gråt av trötthet de senaste månaderna har blivit vanligt förekommande i mitt liv. Jag längtar till att slippa den, slippa vara så trött! En dag så..!

Kommentera

