Viltsafari

Igår var vi, dvs jag, syrran, A och mina två fina flickor på viltsafari på Eriksbergs viltreservat . Det var verkligen en upplevelse att se dessa vilt strosa runt i naturen! Har ni vägarna förbi kan jag verkligen rekommendera ett besök där! Och jag kan verkligen rekommendera ett besök i deras restaurang! Det fanns både goda viltalternativ och vegetariska alternativ. Och det vi åt smakade enormt gott!

Turen runt parken är ca 10 km långt och tar ca en timme. Den går genom den vackra Blekingenaturen ich man kan bl.a. se kronhjort, dovhjort, vicenter och vildsvin. Och så den röda näckrosen från Fagertärn i Tiveden.

Sugen på lite bilder? Varsågod! Jag har inte kollat på dom och de är tagna med mobilen men jag hoppas att de är någotsånär ok

IMG_5983.JPG

IMG_5990.JPG

IMG_5997.JPG

IMG_6001.JPG

IMG_6004.JPG

IMG_6003.JPG

När vi kom tillbaka hem till syrran fick vi se ännu mer vilt, nämligen en liten och söt igelkott

IMG_6016.JPG

Kommentera

