Översvämning

Idag så var det dags för BVC och mätning och vägning av Lillasysyster. Som alla andra gånger hittills så var hela familjen med. E tycker att det är så kul att gå dit, vilket ju är jättepositivt med tanke på hennes egna besök där.

I vilket fall, Lillasyster har nu passerat 4kg och går upp exemplariskt med ca 200g/vecka. Underbart! Och detta visade vågen trots att hon bara kort innan hade fyllt blöjan inte en, utan två gånger varav en som resulterade i att klädseln till babyskyddet fick åka in i tvättmaskinen. Hon var i allmänhet pigg och glad vid besöket så sköterskan fick både svar på tilltal och några leenden. Dessutom gjorde hon ivriga försök på att vända på sig, något hon aldrig gjort innan.

Tänk vad fort det går! Många gånger får jag höra att jag ska passa på och njuta nu, för det går ju så fort. Jag håller med om att det går fort, men det är jag tacksam över! Jag känner för varje sak som går framåt, där Lillasyster visar saker i sin utveckling hur jag allt mer trivs i min mammaroll. Jag älskar min lilla sparv, men jag ser verkligen fram emot hur hon växer och utvecklas och blir allt mer en egen person och inte bara ett hjälplöst knytte.

Kommentera

