En dag

Allt började så bra inatt när bebis skulle äta, hon åt och tycktes bli mätt och belåten på en kvart, tjugo minuter, somnade och det var helt ok att jag la ifrån mig henne. Jag borde vid det här laget ha lärt mig att inte ropa ”hej” förrän jag kommit över ån. Jag hade knappt hunnit somna förrän de karaktäristiska ljuden började ljuda från henne… Så det var bara att ta och byta blöja. Sedan var hon pigg och så ville hon snutta lite bröst. Snart somnade hon, men så snart jag la ifrån mig henne så vaknade hon och så ville hon ha mer bröst. Hon somnade om men så snart jag gjorde ett försök att lägga ifrån mig henne så vaknade hon. Och så höll det på. Så när A satte igång att snarka så höll jag på att brista ut i gråt och tog och väckte honom för att han skulle få gå och fixa en flaska med ersättning. Hela flaskan gick åt. Tyvärr måste jag säga då det blev nog lite väl mycket för den lilla magen då det följdes av en massa kräkningar och magknip. Stackars liten! Och det tog en bra stund innan vi både kunde somna.

Till följd av denna jobbiga natt så har jag varit enormt trött idag, trots en två timmar långt middagslur. Men trots tröttheten så följde jag med till stranden när de andra skulle bada. Själv så kan jag inte bada med tanke på mina känsliga bröst, dels pga att jag fortfarande har avslag. Men lite bilder tog jag medan de andra badade och jag satt och ammade

20140717-215417-78857802.jpg
Utsikten mot parkeringen från bänken jag satt på

20140717-215543-78943064.jpg
En liten sandstrand men vi fick ha den helt för oss själva</em

20140717-215649-79009631.jpg
Bebis äter

Kommentera

