Stolt storasyster

Idag fick den stolta storasystern träffa sin efterlängtade lillasyster för första gången. Visst, jag är nog fylld av hormoner, men jag blir alldeles tårögd vid minnet av hur storasysterns glädje och stolthet rörde mig! Min fina, fina E visste knappt till sig av glädje. Och så stolt hon höll i sin lillasyster (med min hjälp). Hur till dig hon blev när lillasyster grep tag i hennes finger. Eller när hon öppnade sina ögon och ”tittade” på storasystern. Hur hon pussade och kramade lillasystern. Och sjöng både Byssanlull och Vem kan segla och egna små vaggvisor när lillasyster började bli ledsen och kinkig. Min fina, fina plutta! Och tänk, nu har jag en till! En som till utseendet är en kopia av storasystern. Vi får se om det är tillfälligt eller om hon även i framtiden kommer att vara som hon. I vilket fall, det är inte klokt vad lyckligt lottad jag är!

Kommentera

