Hormoner i omlopp

Satt och zappade när jag råkade komma in på TV11 och dokumentären Me My bump and i där man fick följa ett par gravida kvinnor till deras förlossning. Den ena av dom hade tänkt sig köra med ”hypnobirth” men i hennes fall slutade det med igångsättning och sedan akut kejsarsnitt, den andra födde vaginalt. Och när jag såg de två små pluttebebisarna så kom tanken:

Snart har jag också en sådan

, jag blev alldeles varm i magen och hjärtat och en tår letade sig fram till ögonvrån. Längre kom den inte, men det var inte långt ifrån.

Vad det gäller mig och hur jag mår så är jag trött, men som vanligt betydligt mentalt piggare på kvällen än vad jag har varit på hela dagen. Kroppen är dock trött och sedan tidig eftermiddag har jag haft ont i ryggslutet. Visst kan det vara ett tecken på att det kan vara något på G, men jag tvivlar. Men för säkerhets skull har jag försökt hålla igång och gå och stå mycket för att hjälpa tyngdlagen, men jag tror inte det har gett någon annan effekt än väldigt trötta fötter.

Kommentera

