Sluta tjata!

Åh vad irriterande det är med folk (familj, vänner etc som verkligen vet att bebis är beräknad till att komma denna vecka) som säger/frågar:

”Är det inte dags för dig att åka in snart?”

”Nu tycker jag att du ska åka in för nu vill moster att hennes nya syskonbarn ska komma!”

”Hur länge tänker du gå och knipa egentligen?”

Och så vidare och så vidare. Tror de allvarligt att jag går och kniper och håller igen? Tror de verkligen att jag och A och E inte vill att bebis ska komma ut? Att vi inte vill att den skulle kommit ut för ”länge” sedan (nåja, en vecka lite till hade inte heller gjort något)? Att vi vill gå här och vänta och vänta och vänta? Att jag tycker att det är roligt att gå här, trött, knappt orka göra något, känna mig fet, ful, lat och oduglig? Att jag vill avvakta till att det blir än mer semestertider och än mer kaos på förlossningen?

Åååh, jag blir så frustrerad! Jag vill bara skrika:

SNÄLLA! SLUTA TJATA! SLUTA FRÅGA! JAG LOVAR, NI KOMMER ATT FÅ VETA NÄR BEBIS HAR KOMMIT UT!!!

2 thoughts on “Sluta tjata!

  1. Åh vad jag känner igen det där! Gick ju 1,5 v över med första och nästan 2 v över med andra och det var ett väldigt tjat…. Därför var det skönt att tvillingarna kom 2 v tidigare 😉

    Hoppas det sätter igång snart för dig så ni får njuta av den lille (japp, håller stenhårt på en kille 😉

    1. Då vet du precis hur det är!

      Vi får se om det är en kille eller tjej. Jag börjar allt mer tro på tjej, fråga mig inte varför, men det känns bara så. En trotsig en som kommer göra livet surt för sin mamma 😉

Kommentera

