Snart är det midsommar och det börjar verkligen bli hög tid att fundera på om och i så fall vad man ska hitta på då. I och med att vi inte vet hur saker och ting utvecklar sig har vi inte heller velat planera allt för mycket. Men nu börjar det som sagt var bli dags att börja fundera på allvar och lägga upp eventuella planer. Någon röjarfirande med alkohol och röj lör det inte bli. Sådant var det i och för sig rätt länge sedan det var, men ändå… Nu lär det absolut inte bli något sådant i alla fall. Som det ser ut nu så blir det ett besök på Tjolöholms slott på dagen, sillunch med svärföräldrarna och så lite lugn och ro på kvällen på hemma plan med grillat och någon god, somrig efterrätt bara jag, A och E (tills hon ska gå och lägga sig och sova, vill säga). Det grillade får nog bli lite fint kött från Gödebergs som jag hade tänkt ta och besöka imorgon när E är på dagis. I övrigt så blir det nog till att ta det väldigt lugnt, de senaste dagarna har det blivit alltför mycket aktiviteter känner jag, även om det inte har varit några större saker som gjorts (lunch med fd kollega en dag, kontroll av bilen inför auktion av den via garantibil.se en annan och idag ett besök på barnteater på ca 30 minuter med E.

Vad det gäller bebisen så känns det som om dess födsel är långt borta. Det finns inget som tyder på att det skulle vara dags snart. Ok, det är mer än en vecka kvar till beräknat, men just vetskapen att med E hade vattnet gått vid det här laget… Jag vill att något händer även nu! Ok, visst vill jag kunna fira midsommar med min fina lilla tjej, men samtidigt så vill jag ju ha bebis här! Jag är trött på denna väntan! Fast det är klart, försöker man tänka på det positivt, och då särskilt om att gå över tiden så skulle det innebära att bebisens födelsedag inte behöver krocka med midsommar, och det är ju alltid något!

Kommentera

