Ligger i sängen och mår lite halvdant. Surfar på mobilen och känner mig lite smådeppig när jag ser statusuppdateringarna från min syster och systerdöttrar och önskar så att jag hade orkat åka och vara med på finaste systerdotter Johannas student! Men nu är det ju som det är, det är bara att acceptera. Man kan inte få allt man vill. Men jag hade verkligen velat vara där och fira henne på hennes stora dag!

Idag är det studiedag på dagis och snälla svärmor har E. A körde henne dit nu på morgonen. Det är ju så bra för de bor på vägen till hans jobb. På senare tid har E varit svårväckt på morgnarna, men idag så var det inga problem alls att vakna. När jag kom in i hennes rum och sa att nu var det dags för att vakna, och att idag var det ingen dagis utan hon skulle till sin farmor, så satte hon sig omedelbart upp och bad om att få en fuktig tvättlapp för att

Torka bort tröttheten ur ansiktet

Fina, fina E! Jisses att man kan älska någon så! Och tänk, snart har vi en till..!

E ska även sova över hos sin farmor och farfar inatt. Det var de som frågade om hon ville det. Till min förvåning tog det ett tag innan hon bestämde sig för att göra det, men nu var hon eld och lågor. Det är verkligen underbart att se hur ens barn tycker så mycket om sina farföräldrar och hur de tycker om henne!

Vad jag och A ska göra av denna barnfria kväll återstår att se. Troligtvis inget speciellt. Ska det bli något så är det jag som får dra i det och planera, och just nu känner jag mig allmänt uppgiven. Allt jag tar mig för blir ju ändå pannkaka. Bilförsäljningen tex går ingen vidare, nya problem med bilen uppstår hela tiden. Och kostnader. Jag var ju till verkstaden med bilen igår. De kunde konstatera att AC:n läckte, men inte var. De gjorde en den justeringar, fyllde på med nytt kylmedium så att AC:n fungerar igen, och kostnaden för detta var nästan 2500kr. Kul, särskilt nu med minskade inkomster både i form av sjukskrivning och föräldraledighet. Jag glömmer bort saker och ting vilket i sin tur ger kostnader. Jag har tex flera gånger sagt att jag måste avboka hotellet som vi hade bokat för att kunna vara med vid studentfirandet. Tror du att jag har lyckats göra det i tid? Nej, just det. Så nu fick vi betala fullt pris för rummet trots att vi inte åker dit. Och så kan det fortsätta. Det känns som om det just bara läcker pengar överallt. Jag fick i och för sig en rätt bra skatteåterbäring, men med den här takten har alla extra kostnader snart slukat upp vartenda öre av den.

Men, allt är ju inte bara tråkigt och jämmer och elände! Även om jag fortsätter att vara enormt trött, ja, så att jag trots en hel dags lugn och ro, inklusive några timmars middagssömn, fortfarande kan vara så trött att jag bara vill gråta fram emot kvällen, så har jag de senaste dagarna mått lite bättre vad det gäller både hostan och kräkningarna! Imorse insåg jag att jag inte kräkts på två dagar! Självklart så kräktes jag nu på morgonen, men likväl, efter att ha kräkts upp till fem gånger per dag och så plötsligt inse att man inte gjort det en endaste gång på två dagar..! Underbart! Det gäller ju att glädjas över det lilla, brukar man ju säga, och jag måste verkligen säga att det gör jag!

Ett annat tecken på att jag mår bättre måste ju tanken jag fick imorse när jag vaknade vara:

Åh, undrar om det finns några platser lediga på morgonens spinningpass med favoritinstruktören?

I samma sekund som jag tänkte tanken insåg jag det absurda i det. För det första, jag blir ju helt slut av att gå i den sluttande trädgården här hemma, att då delta vid ett spinningpass… För det andra, jag har inte något träningskort till det gymmet. Och för det tredje, vart kom tanken ifrån, jag har ju inte varit på det gymmet sedan tidigt i höstas!

Kommentera

