Tanke innan sängdags

När jag stod och borstade tänderna kom jag på att för snart 14 år sedan träffades jag och A. Men vilket datum var det? Så romantisk är jag med tanke på hur bra jag kom ihåg det… Men det var ju ändå lätt att kolla upp, det var ju på midsommarafton vi träffades och då var det bara att sätta sig och googla på ”datum midsommar 2000”. Och jag fick datumet. Midsommarafton 2000 var den 23 juni. Så nu fick jag plötsligt för mig att detta datum också kommer att bli Lilla Hjärtats födelsedag. Hittills har jag varit inställd på slutet av nästa vecka men det kommer nog dra ut på tiden. Och det vore ju lite småkul om bebisens födelsedag var på samma dag som vår årsdag. Men ingen vet ju. Kollar man på statistik som jag har hittat så blir det till helgen eller början av nästa vecka då andra barnet statistiskt föds 2-3 dagar tidigare sitt stora syskon. Kollar man på barn som blivit till mha IVF så föds de också något tidigare, så på så vis skulle man kunna tro att bebis kan komma när son helst. Nu återstår att se. I vilket fall så längtar jag.

Jag såg mig själv i spegeln tidigare ikväll och tyckte mig se… Jag ställde mig på vågen och den tycktes bekräfta spegelbilden. Nu brukar det vara en del skillnad på min vikt på morgon och kväll och jag bör inte egentligen väga mig på kvällen för det varierar så pass, till skillnad mot morgonvikten, så jag ska kolla imorgon igen. Men det tycks som om värmen nu har börjat få mig att samla på mig vätska… Så snart ser jag väl ut som en Michelingubbe

Kommentera

