Sova, värme och frustration

Inatt så har jag sovit som en stock hela natten igenom. Inget springande på toaletten. Ingen E som kom tassande in till oss eller som drömde mardröm, bara en hel natts sömn. Likväl, efter att ha lämnat E på dagis och själv ha ätit frukost var jag så trött att jag gick och la mig och sov. Och sov gjorde jag nästan fram till lunch. Efter att ha fyllt på magen lite släpade jag ut dynorna till soffgruppen på altanen och så låg jag där, i skuggan och hade det ganska bra.

På eftermiddagen så var det öppet hus på förskolan. Då det är ont om parkeringar där och då det är parkeringsförbud på gatorna runtom, och då jag aldrig skulle orkat gå upp för backen hem, så fick det bli bilen ner till pendelparkeringen och sedan en lugn promenad till förskolan. Avståndet däremellan är ungefär lika långt, men som sagt var, nu slapp jag backen.

På förskolan kunde man köpa sig tårtfika och gå runt på de olika avdelningarna och se vad barnen hade åstadkommit. Sedan skulle de stora barnen (de som börjar förskoleklass till hösten) sjunga. Ute. I solen. Jag höll på att gå åt i värmen!

Väl hemma var jag helt slut. Värmen gör verkligen sitt. Jag borde gå och lägga mig, men i vanlig ordning så är det svårt. Undrar varför det är det?

Igår var det två personer som mailade på min bilannons, men ingen av dom har hört av sig mer, så de var väl inte så värst intresserade. Just den där bilen håller på att göra mig galen! Jag orkar inte med mera! Nu har AC:n lagt av så det blir till att ringa verkstad om det imorgon! Och så upptäckte A en början till rostfläck på bilen också. Jag orkar inte! Just nu känner jag bara för att gå med skiten till närmaste bilhandlare och be denne att ta den. Eller så skrotar jag den helt. När jag köpte den så sa jag att jag skulle ha den i max tre år. Bara för att jag är så d-la mesig och rädd för konflikter, och bara för att vi numera har gemensam ekonomi så blev det aldrig så. A har inte tyckt att jag skulle följa min ursprungliga plan och byta till en ny bil (jag har velat det för att slippa allt strul som det blir med gamla bilar). Och då vi har gemensam ekonomi så förutsätter ju bilbyte att han är med på noterna… Sedan så jagade jag på honom i vintras om att beställa den där leasingbilen, men tiden gick och han lyckades aldrig få tummen ur. Sedan när han väl fick tummen ur så gick inte just den bilmodellen att beställa då det ett tag senare skulle lanseras följande års modell. Och när denna väl var möjlig att beställa, ja, då låg systemet för beställning av leasingbil på hans jobb nere. När DET väl var ok igen, den nya bilen beställd, ja, då borde jag kanske ha recondat den med en gång och sedan lagt ut den, men det var svårt att få till med reconden och hämtning/lämning av bil. Men så snart det var gjort så la jag ut den. Lagom till alla andra cab- ägare också la ut sina, så nu pressas priserna neråt. Mycket. Och så kommer allt djävulskap nu också med AC och rostfläckar som sänker värdet och fan och hans moster. Jag orkar inte detta! Jag vill bara svära en massa och bara ge upp! Jag tycker jag har nog som det är med att må skit över jobbet, med orka med värmen, och tröttheten, det är tungt med magen och allt vad graviditeten innebär, och så ska jag hålla på med den d-la bilen också. Hade jag kunnat göra detta för några månader sedan så hade jag med hög sannolikhet haft mer ork. Och jag skulle inte fått känna på allt strul med AC:n. Hade jag fått sälja bilen tidigare så hade priserna inte pressats ner så mycket. Och hade jag fått sälja bilen mycket tidigare, och hade jag inte låtit mig övertalas så hade jag sluppit allt krångel och jag skulle sluppit rosten och den krånglande AC:n och….

Och det jobbigaste av allt. Det är jag som måste fixa och sköta allt detta. För A gör det inte.

Kommentera

