Ett steg fram

…två steg bak. Lite så känns det som just nu.

Idag vaknade jag 9:30. Bredvid mig låg min lilla familj och sov. Så länge har vi (läs E) inte sovit på… Jag vet inte när! Att hon vaknade redan efter 4 igår hade visst satt sina spår, även om hon somnade långt innan sin vanliga tid. Lilla hjärtat mitt! Allt var frid och fröjd om mysigt tills hostningarna började. Jag hostade och jag hostade och jag hostade. Och sedan gick jag upp och kräktes lite. Eller mycket om man nu ska vara sanningsenlig. Sedan hostade jag ännu mer. Och stupade ner i sängen igen. Och så fortsatte jag att hosta. Och spy. Och hosta ännu mer. Tillslut gjorde det så ont i magen av hostandet att jag låg dubbelvikt i sängen och hostade. Och till slut orkade jag inte mer och tårarna började återigen spruta ur ögonen av trötthet. Undrar hur många liter tårar som kommit bara under den senaste veckan? Jag känner mig verkligen liten och ynklig.

När allt hade lugnat sig lite så lyckades jag få i mig lite frukost, men sedan var det till att gå och lägga sig en stund igen innan jag orkade gå och ta mig en dusch. Och nu, efter duschen fick det bli en stunds vila i sängen igen.

Så mycket var det med den här tanten idag…

3 thoughts on “Ett steg fram

  1. Åh va du har det jobbigt gumman 😦 Ring läkaren på måndag, du måste ju få något mot hostan!! Så kan du inte ha det..du måste få lugn och kunna vila för att samla krafter inför bebis ankomst. Kram

    1. Jo, det blir väl det på måndag. Efter att jag har varit på mödravården med mitt urinprov. Kruxet är ju att jag nästan alltid blir så här jobbigt hostig när jag blir förkyld, och läkarna bara undrar vad jag gör hos dom. Nu blir det ju extra jobbigt med min trytande kraft och ork pga graviditeten, men ändå. Det känns ändå bra på sitt sätt att veta att även om jag inte hade fått läkarintyg pga mina andra krämpor i torsdags så skulle jag nog kunnat få det på måndag för hostans skull. Jag tror inte att någon vill ha mig på jobbet när jag låter så här… 😉

Kommentera

