Det bidde inget

Idag skulle en eventuell köpare komma och titta på bilen. Hon är från Örebro så hon har inte kunnat komma tidigare. Igår så hade vi kontakt och då gissade hon på att hon skulle vara här runt 12, och det var ju bra. Ok, nu skulle vi ju missa ett nationaldagsfirande som vi hade funderat på att åka på (och om jag inte orkade skulle A och E åkt själva, men jag ville inte vara själv vid försäljningen) men vad gör man inte om man skulle få bilen såld? Hon frågade även vad som var mitt lägsta pris på bilen. Jag är beredd att gå ner i pris men då jag har andra intressenter som så vill jag ju inte gå ner i pris bara sådär, särskilt inte bara sådär, utan att personen ifråga har varit och kollat på bilen ens. Och särskilt som jag nu har hållit bilen åt henne sedan början av veckan så att hon kan komma och kolla på den. Så jag svarade att just nu ville jag inte gå ner i pris då jag även har andra intressenter, och det fick i så fall bli budgivning på bilen där de intresserade själva fick föreslå vad de ville betala för bilen.

Så i morse kollade jag till bilen en sista gång, putsade lite på den och så väntade jag på att hon skulle komma. Det är ju ändå en bit att åka från Örebro. Klockan blev 12. Hon blev 12:30. Inte ett ljud från henne. En kvart senare så sms:ade henne. Inget svar. Efter 14 sms:ade jag, och mailade, och skrev att jag antog att hon inte var intresserad längre och att jag hade andra intressenter och att dessa skulle få komma och kolla på bilen, och vid intresse köpa den. DÅ fick jag svar. Hon bad om ursäkt för att hon inte hört av sig men hon hade inte kunnat komma för hon hade blivit sjuk. Men jag skulle höra av mig om de andra inte ville ha den.

Då tände jag till på alla cylindrar. Ok, jag hade varit lite irriterad innan, men nu blev jag än mer irriterad. Här hade jag suttit och väntat på henne i flera timmar och hon hade inte bemödat sig att höra av sig. Jag förstår att hon vill betala mindre för bilen, det är klart att man som köpare vill gå ner i pris så mycket som möjligt! Men då kunde hon ha sagt att då vill hon avvakta till de andra har varit och kollat på bilen och först efter det ge ett bud. Eller om hon inte ville säga det i alla fall ringt och sagt att hon tyvärr inte kunde komma för att hon har blivit sjuk. För jag tror inte för fem öre att hon verkligen är sjuk, utan att det är en dålig ursäkt. Och dåliga ursäkter kan jag acceptera, men att inte höra av sig öht! Det hör till vanligt hyfs att höra av sig om man får förhinder när man har kommit överens om att ses vid ett särskilt klockslag, tycker jag.

Så, nu hoppas jag på att den andre intressenten hör av sig och att denne vill köpa bilen istället. Händer inte det så funderar jag på att ta bort annonsen helt och göra som A föreslog, behålla bilen och ha som sommarbil. Eller försöka sälja den senare i år när det inte ligger ute flera andra likadana bilar. För sänka priset på bilen för henne, nej, det händer inte i min värld. Inte med tanke på hur nonchalant hon har agerat.

Så, nu vet ni hur det gick med bilförsäljningen 😦

Kommentera

