Läkarbesöket

Sitter här och känner mig misslyckad. Jag vet att jag inte ska behöva känna så, men det gör jag. Jag ville ju så gärna…

Läkaren sjukskrev mig fram till förlossningen. Det är ju bra. Eller? Men varför kommer då dom här känslorna? Och varför kan jag inte bara acceptera? Och varför kan jag inte sluta gråta? Jag trodde att jag skulle känna mig lättad, men det gör jag konstigt nog inte. Det känns bars jobbigt. Men det är väl så det är, hur jag än vänder mig så har jag ändan där bak. Och jag får försöka tänka på att jag nu får chans att samla krafter, krafter för att orka förlossningen, när den nu blir, orka vara den mamma jag vill vara.

One thought on “Läkarbesöket

  1. Bra att du blev sjukskriven. Låter som du verkligen behöver vila och samla kraft. Va rädd om dig, låt chefen lösa jobbsituatuonen. Nu är du sjukskriven och det betyder inget jobb. Stor kram till dig ❤

Kommentera

