Jag lyckades ta mig till barnmorskan idag. Och jag lyckades låta bli att hosta alltför mycket. Ok att det var egoistiskt av mig att gå dit med tanke på hur förkyld jag är, men jag ville bara få det kollat att bebis verkar må bra. Det gör den. Fast på sätt och vis så visste jag ju det, den lever ju så pass mycket rövare under sina vakna stunder. Men jag ville ändå försäkra mig om det.

Sedan förra kontrollen så har magen vuxit 1 cm. Då var det i och för sig en annan barnmorska då ”min” var hemma och vabbade. Men magen har vuxit som den ska. Blodtryck var helt ok och mitt hb har återigen gått upp. Och ämnesomsättningen som togs under mitt extra besök pga min enorma trötthet var helt ok. Så allt är bara fint. Så jag antar att det bara är jag som är vek och sjåpig. Och gnällig. Och genast får jag skuldkänslor och känner att jag borde skärpa till mig. Jag skulle kanske ändå gått till jobbet idag? Min förkylning kanske inte är så illa ändå? Ok att jag hostar tills jag spyr, men det är ju inget ovanligt för mig när jag blir förkyld. Och jag är ju trött, efter att ha lämnat E på dagis och därefter varit hos barnmorskan var jag tvungen att lägga mig ner och vila mig. Helst hade jag velat sova men med tanke på att det där mötet började klockan 9 och jag har sagt att de får ringa mig om det är något så kan jag ju inte sova. Inte nu. Jag får ta och sova middag när jag vet att mötet är slut. Frågan är vad jag ska göra under tiden. Läsa orkar jag inte riktigt. Se på film samma sak. Jag får väl ligga här på sofflocket och filosofera. Och försöka intala mig själv om att jag gjorde rätt som lyssnade på A och stannade hemma från jobbet. Eller?

Kommentera

