Underbara svalka!

Dagens svala väder har varit helt underbar! Det har varit lagom varmt för att man klarar sig med kortärmat, men så pass svalt att jag ändå har kunnat känna mig som en människa igen. Ja, jag har till och med kunnat hjälpa A med häckplanteringen under kortare stunder och även rensa ogräs i våra odlingspallar. Och så lite frön i pallarna. Men gladast är jag över att ha kunnat hjälpa A lite. Det känns ju så jobbigt att se hur han jobbar och sliter och inte kunna hjälpa till alltför mycket. Igår kväll, efter att E hade somnat, så hjälpte jag honom att måtta avstånd mellan de plantor som han och svärföräldrarna hade planterat dagen innan och som vi nu hade fått bakläxa på (de var inte satta tillräckligt högt, de ska vara planterade i en kupa ca en decimeter över marknivå). Det var inte så betungande för mig, men det hjälpte ju verkligen till och det blev lättare för A. Dessutom så blir det ju trevligare när man gör saker tillsammans! Och för att inte tala om hur lättare det är att förtränga alla mygg och knott!

Idag har jag hjälpt till att kratta ner jord i (diket). Även om det inte kändes som om jag gjorde så mycket så märktes det hur mycket snabbare det gick att göra så! Men sedan blev jorden tyngre och mer lerig och då blev det för tungt för mig och jag fick lämna honom i sticket. Det kändes verkligen jobbigt att göra det, men vad göra?

Jag måste verkligen nämna hur jobbigt det känns att se hur han jobbar och sliter och att jag inte kan hjälpa honom så värst mycket. Det är svårt för mig att acceptera det. Och även om jag känner hur fantastiskt nöjd jag blir så känns det dumt, det är ju jag som under alla dessa år har tjatat om häck, inte han. Och nu, när jag är höggravid, ja, då sätter vi igång med det projektet. Snacka om usel planering… Fast det är klart, när jag var höggravid med E så höll vi på med det stora badrummet. Eller vi och vi, hantverkarna höll på. Men ändå. Större projekt ska vi visst göra när jag är höggravid 😉 Samtidigt, lite får A skylla sig själv att han får slita så. En av grannarna hade tydligen erbjudit sig att hjälpa till, men tydligen kunde A inte ta emot det erbjudandet. Fråga mig inte varför… Tjurskallig som alltid..,

Hur som, imorgon borde hela häcken ha blivit planterad!

Kommentera

