Ringde min barnmorska idag. Imorgon ska jag få komma in och ta blodprover, dels på järn, dels på mitt TSH. Är det inget fel på dessa så tyckte hon att jag bara ska gå ner i tid. Men går jag bara ner i tid så finns ju pressen fortfarande där. Det blir fortfarande vite för företaget om den där rapporten inte kommer in i tid. Och det där mötet måste förberedas. Och revisionen… Görs inte dessa saker blir så många andra lidande. Hur jag än vänder mig så har jag ändan där bak.

Och så något helt annat:

En svår nöt som jag har att knäcka är min bil. Jag vill ha den såld. Jag vill lämna in den på recond för att få den i fint skick så att jag kan lägga in fina bilder på den på Blocket. Det finns ett ställe som håller på med sådan dryga en kilometer från vårt hus som jag har blivit rekommenderad. Problemet är att de öppnar först klockan 9. Hade det inte varit för hur jag mår så hade det inte varit några som helst problem att lämna bilen där och sedan gå hem. Men just nu känns 1 km som 10 mil. Och backen hem… Jag skulle nog inte klara av den just nu med tanke på att det är jobbigt att ta sig till och från bilen. Någon som har tips?

Jag skulle ju kunna lämna den innan jobbet och ta tåget och spårvagnen resten av vägen men då skulle jag bli väldigt sen. Och det skulle fortfarande bli en bit för mig att gå, även om reconden ligger alldeles bredvid stationen här i byn. Eller så lämnar jag bilen dagen innan och hämtar den nästa dag, efter jobbet. Men jag vet inte om jag vill låta bilen stå där över natten heller.

Guuuuud, vad jag önskar att jag kunde spola tiden framåt och att allt vore löst! Jag vet att mina problem är små i jämförelse med många andras, men just nu känns de enorma. Vad det gäller jobbet får jag hoppas att proverna visar något och att det är lätt fixat. Annars får jag bita ihop. Nästa vecka är det tredagarsvecka tack vare Kristi Himmelfärds. Jag har tagit ledigt på fredagen/klämdagen. Veckan därpå är fyradagarsvecka tack vare nationaldagen. Sedan har jag bara min sista vecka kvar. Så det borde jag väl klara? Det betyder 14 arbetsdagar med flera lediga dagar emellan. Och sedan kommer föräldraledigheten. Och sommaren. Och bebis. Och sedan kommer hela familjen att vara hemma. Klart jag fixar det! Nu är det inte långt kvar.

Kommentera

