Tänk om

De kommande veckorna kunde gå fort

20140425-201746.jpg

Det är tungt, det är jobbigt och ryggen gör sig allt mer påmind. Och jobbet… Jag tycker om det fortfarande. Egentligen. Men jag har ingen tålamod med folk och krångel. Och motgångar, oavsett om de är stora eller små slukar all energi från mig. Samtidigt villiga inte gå hem tidigare än vad jag har sagt. Gå ner i tid är inte någon bra lösning då en fyraåring kräver mycket också. Och kroppen klarar inte av det. Då är jobbets stillasittande betydligt bättre. Sjukskrivning? Jag är inte dålig nog för att försäkringskassan skulle godkänna sjukskrivning. Och jag tror inte det är så lätt att få ett läkarintyg för det lilla jag har. Och jag vet, jag borde gnälla mindre, och vara mer tacksam och glad. Och jag borde vara en bättre mamma åt det barn jag redan har

2 thoughts on “Tänk om

  1. Hallå där, du är världens bästa mamma åt E!!! Inbilla dig inget annat.. Det är ok att gnälla, det är ingen dans på rosor att vara gravid. Ös ut dig allt jobbigt, vi vet att du är glad och tacksam över lilla stjärnan i din mage ❤

    Kram!!

Kommentera

