Det går inte längre

Jag börjar allt mer inse att det inte fungerar att fortsätta så här. Det kommer stunder då jag känner mig näst intill normal, men så kommer den tillbaka, lika förlamande, lika avgrundslik som innan. Tröttheten. Den som går in i och igenom märg och ben. Genom varenda muskel, hjärnan… Allt blir helt förlamat. Och jag känner hur tårarna börjar bränna bakom ögonlocken. Frågan är bara vad jag ska göra åt saken. Jag vet ju att man de sista 60 dagarna i graviditeten kan gå ner i arbetstid eller ta ut föräldradagar, men frågan är om det skulle ge mig den vila jag tycks behöva. Går jag ner i tid får E inte vara på dagis heltid och jag måste ha henne hemma. Jag vill ju ha henne hemma om jag är hemma, men som det är nu så orkar jag bara inte. Och jag vet varken ut eller in. En fundering är att sjukskriva mig nästa veckas fyra dagar, men att sjukskriva sig för trötthet..? Det känns verkligen inte ok. Jag vet inte. Jag vet helt enkelt inte vad jag ska göra. Men något måste jag göra, för det går inte att fortsätta så här…

2 thoughts on “Det går inte längre

Kommentera

