Allmänt svammel

Idag så beslutades det hur det kommer att lösas vad det gäller stand in för mig på jobbet. Det är en tjej som redan idag jobbar med frågorna, om än på en lite lägre nivå i organisationen. Jag tror stenhårt på henne, även om det känns lite läskigt då vi i vissa avseenden är väldigt olika. Men jag tror ändå att hon kommer att klara det galant! Nu gäller det att hitta en dag där vi kan sätta oss ner och planera övergången. Samtidigt så gäller det att få tag på ersättare till henne också, och att denne får en övergångsperiod där denne får gå bredvid… Personligen så känner jag en stor lättnad över att det löste sig så här! Nu är det ”bara” för mig att leda in henne i arbetsuppgifterna, hade det istället blivit en extern lösning så skulle jag fått introducera den personen inte bara i arbetet och arbetsuppgifterna utan även hur företaget arbetar och även i folk ute i verksamheten. Nu blir det istället ett känt ansikte som kommer att sköta mina arbetsuppgifter under min frånvaro.

Idag insåg jag ett nytt problem med nästa veckas tjänsteresa och min graviditet. Det är nämligen inte säkert att försäkringen gäller om bebis skulle få för sig att komma ut när jag är i Finland… Jag måste ta upp det med min chef imorgon och kolla vad jobbets försäkring säger.

Och så några färska bilder på den väldigt gravida (och kritbleka) magen. Jag känner att jag allt mer vaggar när jag går. Vikten är nu samma som innan graviditeten.

20140402-173622.jpg

20140402-173630.jpg

Kommentera

