Valet av en barnvagn – en djungel

När vi väntade på E så kollade och kollade och kollade jag på barnvagnsmarknaden på olika vagnar, fördelar/nackdelar osv och kom till slut fram till att vi ville ha en fyrhjuling med fasta hjul. Valet föll tillslut på en Emmaljunga citycross, en vagn som vi har varit enormt nöjda med. Det som varit nackdel är att den tar så stor plats, även som hopfälld. Men fördelarna har vägt över och jag tror faktist att vi, och de vi känner som också haft city crossen, har varit de som varit minst benägna att byta vagn. Vi körde runt med E i den så länge som hon åkte vagn, utom under hennes sista del av barnvagnstiden då vi använde oss av en vanlig billig sulky vid de tillfällen som vi var på resande fot. En sulky som var jobbig att köra, men som ändå tog förhållandevis liten plats. En sulky som vi hade fått överta från några bekanta och som var ”bättre begagnad men i användarbart skick”. En sulky som nu verkligen har gjort sitt.

Den som har barn och har rest med barn vet att de tar plats. Eller bättre sagt, deras saker tar gärna plats. Vi hoppas på att kunna åka iväg lite både i sommar men även framöver med E och Lilla Stjärnan och då har jag känt att city crossen skulle vara lite väl stor och ta alltför mycket plats, så därför har jag kollat runt lite efter alternativ. Så idag så hittade jag ett jättebra erbjudande och imorgon, efter jobbet så ska jag styra kosan mot Borås för att kolla på en vagn som kanske kan vara det jag/vi söker efter. Jag tror att även om vi köper denna vagn så kommer city crossen vara förstahands alternativet när vi är hemmavid. Men vid resor och när man bara ska gå i affärer så kan nog den här vagnen vara ett bra komplement. Och när jag har läst på om vagnen så har den fått bra omdömen och det är ju väldigt positivt!

Jag återkommer imorgon kväll med om det blev något köp och i så fall även vilken vagn det handlar om…

One thought on “Valet av en barnvagn – en djungel

  1. Vad spännande! Ser fram emot att höra om det blir någon vagn idag.

    Vi har en Brio happy (som är i samma storlek som city crossen) som jag trivs jättebra med förutom att den tar hela bagageutrymmet i bilen. Så har också tänkt börja leta efter en extra vagn att ha med vid resor och utflykter. Är ju en djungel det där så får väl se vad det blir. Det som är viktigt för oss är att den är bekväm att köra trots att vi är långa, bra hjul som funkar även på lite ojämnare underlag som grusvägar, tar liten plats och inte är för dyr. Ska försöka ta mig till någon barnvagnsaffär och reka lite men sen kan jag mkt väl tänka mig att köpa en begagnad om jag hittar en sån.

Kommentera

