Namn

Usch vad svårt det här med namn är! E är inne på att Lilla Stjärnan är en tjej och då vill hon att hon ska heta Ebba. A är helt skeptisk till det förslaget. Själv vet jag inte riktigt.

Namn som återkommer till mig, är tre pojknamn, Edvard, Edvin och Albert. Jag vet inte vad det är som jag gillar med namnen, men de kommer tillbaka hela tiden. Men A är lika emot det som förslaget Ebba. Varför kan inte ett namn bara dyka upp? Då skulle man slippa sitta och funderingar i framtiden

2 thoughts on “Namn

  1. Det där med namn är ju jättesvårt. Att man är två som ska enas gör ju inte det hela lättare. Jag hade både Ebba och Edvin med bland namnen som jag gillade men sambon höll inte med.

    1. Och vi är tre som ska samsas… E är helt inne på Ebba. Hon vägrar lyssna på andra förslag vad det gäller tjejnamn. På killnamn så dök Albert upp och som i alla fall hon gillade. Jag har också tyckt om det, men sedan kom jag på att min systerdotters pojkvän heter just Albert, vilket genast gör att det känns konstigt… Tur att vi har lite tid på oss i alla fall!

Kommentera

