Ytterligare en vecka närmare

Då har jag då gått ini en ny vecka. I och med att jag nu är nere på tvåsiffrigt till beräknad födsel så börjar det allt mer kännas att det börjar närma sig. Om fyra månader har bebis kommit ut, på ett eller annat vis. Fyra månade känns långt. Men tänker man istället i dagar och räknar till beräknad födsel, känns det genast mer lätthanterligt då 97 dagar känns ändå rätt ok. Det är ju inte någon evighet.

De två senaste dagarna har vissa saker blivit bättre, andra sämre. Idag och igår tex så har jag mått bättre på så vis att jag har orkat stå upp och det till och med några lite längre stunder. Igår tex höll jag i en utbildning och stod då 2×1,5 timme åt gången, i sträck. Idag har jag fortsatt att stå upp en del, och jag har därför stått och jobbat en del på jobbet idag. Det är helt fantastiskt med tanke på att jag inte klarat av att stå och jobba mer än några minuter åt gången!

Det som inte varit så bra är att jag har fortsatt att känna av ryggen och att min mage har varit i ett järngrepp under större delen av dagen. Dessa sammandragningar är verkligen inte roliga! Jag misstänker att detta delvis kan ha orsakats av den stress jag byggt upp nu inför helgen när mamma skulle komma. Jag blir ju verkligen stressad av henne och hon får mig inte att må bra, direkt.

Nu tog visst tröttheten överhand, och jag tappade tråden och kan inte hitta den igen. Jag tror att jag helt enkelt för lägga ifrån mig mobilen och acceptera fakta, och låta sömnen komma. Ljuvliga sömn!

Kommentera

