Bytet av barnmorska

Idag när jag kom hem från jobbet så låg det ett brev till mig i brevlådan. Det var från min nya barnmorska. Och i brevet så stod det bl.a.

20140321-194556.jpg

När jag läste detta så blev jag ärligt talat förbannad. Denna information hade min nya barnmorska fått från journalerna från den barnmorskemottagning jag gick på innan. Jag hade för mig att har man någon nära släkting som har fått blodpropp så ska man säga det till barnmorskan just för att risken för blodpropp är något ökad vid graviditet. Så jag nämnde det för min gamla barnmorska så snart jag kunde efter min systers stroke i mellandagarna, men reaktionen uteblev. Jag tänkte att jag kanske hade fel om saken. Men hon noterade i alla fall i journalen. Tur var ju det! Och tur var det ju att jag nu har bytt mottagning och barnmorska, annars kanske jag hade gått och fått en blodpropp jag med! Så på måndag ringer jag min nya barnmorska och så ska jag in och ta de prover som behövs, och jag ska göra det med glädje! Äntligen en seriös mottagning och en seriös barnmorska! Och jag tänker även gå ut med namnet på den mottagning som jag nu har lämnat. Så, gott folk. Funderar ni på vilken mödravård ni ska bända er till i Göteborgstrakten, välj inte Barnmorskegruppen! Väljer ni det ändå, var vaksamma och var pålästa för att veta att de verkligen gör rätt!>

Kommentera

