Mödravård

Jag börjar allt mer att fundera på att byta från den privata MVC som jag nu går på. För två veckor sedan så var jag där på provtagning för att kolla mitt TSH. Bortåt 40 minuter efter utsatt tid kom min barnmorska, men hon ville/kunde inte ta mig utan det var receptionisten som fick ta proverna, men innan hon kunde ta gick jag vänta ytterligare en bra stund då receptionisten satt i telefon. Med tanke på det så anser jag inte att jag ska behöva kontakta dom mer än två veckor senare och fråga om resultaten, särskilt som de har lovat att ringa. Men det är precis vad jag har gjort igår, 15 dagar efter provtagningen.

Första gången jag ringde var 9:45. Då kom jag direkt till en telefonsvarare som meddelade att de hade lunchstängt 11-12… Efter 12 samma sak. En stund senare när jag ringde var det jättelång telefonkö så då beslutade jag mig för att testa direkt med min barnmorska. Hon svarade inte så jag antar att hon var upptagen med en patient, eller något. Så då valde jag att maila. Inget svar. Varken igår eller idag. Så snacka om att känna sig bortglömd när detta uppstår hela tiden!

Kommentera

