Panik

På lördag är det kalas och födelsedagsbarnet har några önskemål inför denna happening:

– Det ska vara fiskdamm och så ska man få ”tokiga saker” så som en sko innan man får sin godispåse
– Det ska vara skattletning
– Det ska bara komma tjejer
– Det ska inte vara stort kalas, så bara fem kompisar är inbjudna
– Det ska vara en tårta som ser ut som ett slott och så ska det vara klubbor på den. Och det ska inte vara gjord i glass

Allt detta kan jag väl fixa, men tårtan! Jag googlar och jag googlar och jag googlar så ögonen och fingrarna blöder för att få inspiration men det jag hittar är bara enormt fantastiska kreationer gjorda i sugarpaste. Så skicklig är inte jag. Och tiden till att träna har jag inte heller. Så nu är frågan, hur ska jag kunna uppfylla den önskan? Inspiration? Hjälp? NÅGON????

Kommentera

