Ändring

Gårdagen började jobbigt, men slutade bra. Allt mer kände jag mig som mig själv vilket är underbart! Så efter besöket på Bushuset så var både jag och E pigga och glada så trots det mulna vädret så bestämde vi oss för att grilla. Så det blev till att testa senaste inneflugan, kyckling på burk. För den som inte vet vad det är så trär man en kyckling över en burk med öl (halvfull) och så låter man detta grillas på indirekt värme på grillen 1-2 timmar. Jag måste säga att det hela blev oväntat gott! Till det serverade jag ljummen pastasallad smaksatt med fuskpesto (hade varken pinjenötter eller parmesanost), salami, fetaost, körsbärstomater och slutligen lite blandad grönsallad. E som precis som de flesta andra barn inte tycker om att få sin mat blandad fick naturell pasta och grönsakerna för sig. Och så blev hela familjen mätta och belåtna.

Under tiden som kycklingen stod på grillen så passde jag på att ta bort lite döda växter ur rabatterna och så satte jag upp ett nät runt den rabatt där jag har lite tulpaner. Jag tror ju inte att det kommer att fungera, men jag hoppas att det kan hålla de usla tulpantjuvarna rådjuren borta från tulpanerna.

I en annan rabatt där jag vet att det finns massa blomsterlökar som rådjuren inte ska bry sig om hittade jag inga andra blomster än denna lilla söta tussilago

20130423-071411.jpg

Inatt så vaknade jag till av att det plötsligt högg till i magen på mig. Lika snabbt som det kom försvann det. Automatiskt tänkte jag att det var mitt lilla embryo som fäste. Vi får väl se om det skulle kunna vara så… Idag vet jag i alla fall om dens ”syskon”, de övriga embryona vuxit som de ska och om de får bosätta sig i frysen…

Lämna en kommentar